Сребристата, оголена до алуминий каросерия на W 25 преди 80 години спечелва прозвището „Сребърните стрели“ за състезателните автомобили на Mercedes-Benz. Всичко започва от блестящата мисъл на инженерите как да икономисат един килограм, за да се вместят в ограниченията на новите за 1934 г. правила – маса до 750 кг. Когато махат всичко излишно, не остава нищо друго, освен да остържат бялата боя. Победител в легендарната битка от 3 юни 1934 г. е пилотът Манфред фон Браухич, постигнал нов рекорд за средна скорост на „Нюрбургринг“ - 122,5 км/ч. Според легендата боята е остъргана буквално в нощта преди състезанието, тъй като болидът тежал с килограм повече от необходимото. Името на състезанието е „Интернейшънъл Айфел“. Следва истинска серия от победи за „Сребърните стрели“ и така до 1939 г. След края на Втората световна война Mercedes-Benz започва отново победното шествие от 1952 г. 
Но да се върнем назад във времето. През 1932 г. на никого не му е до спорт. Европа е задушена от поредната икономическа криза. През есента на същата година парижката международна организация на автомобилните клубове AIACR (Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus) обявява нова формула за Гран при състезанията – максимална маса от 750 кг. Правилото влиза в сила от 1934 г. През 1933 г. Mercedes-Benz решава да разработи напълно нов състезателен автомобил. Тимът от пилоти включва Манфред фон Браухич, Рудолф Карачиола, Луиджи Фаджоли, Ханс Гайер и Ернст Хене. 
Според новите правила се допускат само малки двигатели. Щутгартският боец W 25 обаче е доста мощен, като до 1937 г. състезателните двигатели на Mercedes-Benz са подложени на непрекъснати подобрения и така се достига до заветните 646 к.с. Моторът му е предно разположен, 3,4-литров 8-цилиндров, окачването е независимо, а задвижващ е задният мост. Тестовете в Монца през февруари 1934 г. с версия с мощност 320 к.с. постигат 280 км/ч. По-късно обемът му е увеличен до 4,7 л, а мощността до 354 или 494 к.с., според версията. Това вече позволява скорост от 300 км/ч. 
Манфред доминира през 1934 г., Карачиола – през 1936 и 1935 г., когато и Фаджоли печели три победи.
 
       DeltaWing иска модел за обикновени пътища
      DeltaWing иска модел за обикновени пътища
    
     
       Мотоциклетистите често причиняват катастрофи
      Мотоциклетистите често причиняват катастрофи
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Mercedes-Benz Videos
    Mercedes-Benz Videos   
    

