Toyota обещава автономен пробег над 500 километра за автомобила си с горивна клетка. Сега инженерите на компанията тестват в Германия зареждането на прототипа с водород – което отнема само три минути. От 2015 г. японците ще започнат да доставят на клиентите екологичния седан с мощност 100 кВт (136 к.с.) и цена „под 160 000 лв.“. „Тази техника е по-удобна за шофьорите във всекидневието, както и по-комфортна, отколкото автомобил с батерии“, обяснява ръководителят на разработката Кацухико Хирозе, един от създателите на хибридното задвижване на Toyota. Принципът на работа: автомобилът с водородна клетка черпи ток от химическата реакция между водород и кислород от въздуха. ОК, проблемът с пробега е разрешен, времето за зареждане е кратко – но все още няма станции за зареждане с водород. За тяхното създаване трябва да бъдат инвестирани около 2 млрд.евро – но засега повечето производители планират производството им. Традиционните електромобили с батерии, които се зареждат от електрическата мрежа, се срещат много по-често: „За малки автомобили като Smart и за къси разстояния това е добро решение“, обяснява Вернер Тилмец от Центъра за изследвания на слънчева и водородна енергия в германската провинция Баден-Вюртемберг. „Но колкото е по-голям автомобилът и колкото по-голям автономен пробег трябва да има, толкова по-обосновано е приложението на горивната клетка.“ Според експерта двата типа задвижване няма да бъдат конкурентни, а се допълват взаимно.
Bullshit, преведено максимално културно - „безумие“, - така Елън Мъск нарича автомобилите с горивна клетка. Създателят на Tesla Motors залага на голяма батерия в пода на луксозната Model S. Реакцията на гуруто на сцената на екоавтомобилите е знак за това, че Мъск взима конкуренцията напълно насериозно. Защото при електромобилите с батерии шофьорът трябва да виси до кабела за зареждане и да „прелита“ от станция на станция, а дългото време за зареждане е изнервящо. Един автомобил обаче трябва да бъде максимално гъвкав и удобен както за дълги служебни пътувания, така и за ски-ваканции с багажник на покрива. А това е възможно само с бензин, дизел и... горивна клетка.
 
       Пилотите тестваха първите Volkicars (видео)
      Пилотите тестваха първите Volkicars (видео)
    
     
       BMW започна тестове на M2
      BMW започна тестове на M2
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Smart Videos
    Smart Videos   
    

